مدیریت جلسه ابزاری است که از طریق آن هویت کاربر می تواند در بین درخواست ها حفظ شود مدیریت جلسه در یک محیط وب، با انتقال یک شناسه به همراه یک پاسخ به کاربر و سپس واداشتن کاربر به بازگرداندن آن شناسه به همراه درخواست های بعدی جهت ردیابی جلسه کاری آنها کار می کند. سپس این شناسه می تواند برای مطابقت دادن کاربر با اطلاعات مربوط به فعالیت آنهاء مورد استفاده قرار گیرد، به طور مثال اگر کاربر از وب گاه خرید می کند، می توانید تمام اقلامی که وی در سبد خرید قرارداده است را بامدیریت جلسه کاری، ردیابی کنید.

همانگونه که قبلا گفته شد، HTTP یک پروتکل بدون اتصال است. زمانی که یک کاربر یک صفحه وب را درخواست می کند، سرویس دهنده صفحه را ارسال کرده و فراموش می کند که مرورگر درخواست شده است. اگر یک وب سایت بتواند در هر زمان فقط به یک کاربر سرویس ارائه دهد، مدیریت جلسه کاری دچار هیچ مشکلی نخواهد شد، کاربر می تواند از سایت استفاده نماید و سرویس دهنده نیز ردیابی می کند که کاربر کجا بوده و چه کاری انجام می داده است و کاربر نیز تا زمانی که گردش کار وی کامل شود، می تواند آن را دنبال کند.

روش دیگر این است که یک سرویس دهنده راه دوریا سرویس دهنده FTP می تواند به چند کاربر سرویس دهد و با اجازه به هر کاربر برای برقراری ارتباط مداوم با سرویس دهنده، تمام آنها را ردیابی کند. هر کاربر، اتصال سوکت خود را دارد. بنابراین، سرور کاربران را با پورتی که به آن وصل می شوند ، متمایز می نماید.

نشست کاری در سایت 

برخلاف FTP و Telnet , اتصال به یک سرویس دهنده وب برای قبول درخواست از مرورگرد ارسال پاسخ، به اندازه کافی برقرار می ماند. بنابراین، هیچ مکانیسم مدیریت جلسه کاری در استاندارد LITTP قرار داده نشده است. معمولا مشکل این مورد نیست. زمانی که یک کاربر یک وب سایت ایستا را می بیند، کل چیزی که سرویس دهنده باید بداند، این است که کاربر کدام سند را درخواست می کند. با این وجود موقعیت هایی نیز وجود دارند که در آنها مدیریت جلسہ کاری می تواند کل مدیران سایت و کاربران را خیلی راحت تر سازد.

برخلاف FTP و Telnet ، اتصال به یک سرویس دهنده وب برای قبول درخواست از مرورگر و ارسال پاسخ، به اندازه کافی برقرار می ماند. بنابراین، هیچ مکانیسم مدیریت جلسه کاری در استاندارد HTTP قرار داده نشده است. معمولا مشکل این مورد نیست. زمانی که یک کاربر یک وب سایت ایستا را می بیند، کل چیزی که سرویس دهنده باید بداند، این است که کاربر کدام سند را درخواست می کند. با این وجود موقعیت هایی نیز وجود دارند که در آنها مدیریت جلسه کاری می تواند کن مدیران سایت و کاربران را خیلی راحت تر سازد.

فرض می کنیم یک سیستم کنفرانس مبتنی بر وب را اجرا می کنید که مستم این است که کاربر قبل از مرورگردن سایت با ارسال یک پیام، به آن متصل شود. HTTP بدون اتصال است. بنابراین اگر سرویس دهنده هیچگونه اطلاعات مربوط به یک کاربر را ذخیره نکند، فراموش خواهند کرد که کاربر قبلا متصل شده است و هر زمان که کاربر میخواهد به یک صفحه از وب دسترسی پیدا کند از وی میخواهد که ID و کلمه عبور خود را وارد نماید


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : کاربر ,سرویس ,جلسه ,دهنده ,سایت ,درخواست ,سرویس دهنده ,جلسه کاری ,مدیریت جلسه ,سایت ایستا ,دهنده باید ,جلسه کاری در استاندارد
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

دانلود آهنگ، فیلم وسریال Jerome5pier website فصل تغییرات (...با تمام وجودم...) موقت نوشت نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی پهنه ی کویر چاپ و تبلیغات آیدین چت وچتروم ایران Shawna